Přejít na menu Přejít na obsah

Aktuálně


Sběratelské karetní hry

Láká tě poznat a naučit se některou z moderních her, které se hrají a mají své fanoušky? V rámci PragoFFestu si můžete zahrát s dalšími přítomnými fanoušky karetních her, účastnit se různých turnajů o ceny, vyměnit či nakoupit karty, nechat si poradit nebo se nechat překvapit novinkami, které představují distribuční a prodejní firmy.  Magic The Gathering, World of Warcraft, Yu-Gi-Oh! a Pokémon jsou hlavními hrami, které se občas doplňují i o některé méně rozšířené.

Ligové hraní

Po celou dobu konání GameFFestu se můžete zapojit do ligového hraní her Magic: The Gathering, World of Warcraft nebo Yu-Gi-Oh! Liga probíhá formou volného hraní, nejsou žádná omezení pro stavbu balíčků. Za výhru či prohru dostáváte body a za určitý počet jste odměněni promo kartami. Za zápis do ligy nic neplatíte.

Magic the Gathering

Magic the Gathering je nejznámější a nejrozšířenější karetní hrou. Procvičuje logické myšlení a angličtinu, je zábavou na mnoho let. MtG je určen přibližně od 12tého roku. Hraje se nejen na festivalech a turnajích, ale i v řadě domů dětí a mládeže a dalších hernách a klubovnách.

Princip hry: Hráči představují kouzelníky a cílem je sebrat soupeři 20 životů. Každý z hráčů má vlastní balíček karet, které reprezentují různá kouzla. Ve hře se postupně střídají a vykládají karty na stůl (není žádná deska, ale jsou pravidla určující, kde se jaká karta může vyskytovat). Ve hře záleží především na tom, jak dobře dokážete svůj balíček postavit, jak během hry dokážete kombinovat a na tom, jak odhadnete soupeře. Hráči se střídají ve hře, každý vždy odehraje svoje kolo a předá tah soupeři. Ve svém kole vždy na začátku odtapnete všechny svoje karty, líznete si kartu a uděláte jednu nebo více z těchto akcí: - zahrajete zemi, - zahrajete kouzlo (bytost, sorcery, instant, artefakt aj.), - zaútočíte některými bytostmi, které máte ve hře od začátku kola, - využijete schopností bytostí, či jiných karet. Útok probíhá ve zjednodušené formě tak, že označíte bytosti, s kterými chcete útočit a tapnete je (tapnout = otočit o devadesát stupňů, tapnuté bytosti nesmějí blokovat). Soupeř si vybere, jak bude vaše bytosti blokovat. Bytosti si navzájem udělí zranění (podle toho, jaký je jejich útok, to je číslo před lomítkem). Pokud bytost dostala zranění víc než je její počet životů (číslo za lomítkem), je odložena na hřbitov. Bytosti, které nebyly zablokovány, udělí zranění soupeři (tj. ztratí tolik životů, kolik je útok bytosti). Na konci každého kola se všechny bytosti vyléčí, skončí všechny efekty do konce kola a následuje kolo soupeře. Všechny karty kromě instantů, můžete hrát pouze ve svém kole. Instanty můžete hrát kdykoliv (až na výjimky). Ten, kdo první soupeřovi sebere 20 životů, je vítěz. Pokud si hráč nemůže líznout kartu (tj. dojde mu jeho balíček), prohrává.

World of Warcraft

Sběratelská karetní hra těžící z licence světoznámé PC on-line hry World Of Warcraft. Díky grafické podobě převzaté z elektronické verze hry zaujme i hráče, kteří jinak kouzlu deskových a karetních her nepropadají. O nadvládu nad Azerothem soupeří dvě strany – Horda (Horde) a Aliance (Alliance) – a svého hrdinu si pro každou hru vybíráte z jedné z těchto frakcí.

Princip hry: Jste jedním z hrdinů Azerothu, vůdcem družiny. Budete rozšiřovat svou družinu, plnit nadlidské úkoly, vylepšovat svoje vybavení, zbraně a zbroj, využívat a rozvíjet schopnosti a používat kouzla. Cílem hry je porazit všechny své protivníky dříve, než oni vás. Během hry si hrdinové vymění mnoho útoků a výsledná zranění jsou trvalá, dokud nedojde k jejich vyléčení. Pokud hrdina utrží zranění rovné nebo větší než je jeho hodnota zdraví, vypadává ze hry. Stejně tak prohráváte, pokud vám dojdou karty. Podrobná pravidla.

Yu-Gi-Oh!

Yu-Gi-Oh! znamená zkratku, která se dá volně přeložit jako „král hry“. Hra stojí na stejnojmenném televizním seriálu a ten zase na úspěšné manze (japonském komiksu) vznikající roku 1996. V roce 2001 koupila práva na vydání hry společnost Konami, která stojí i za řadou hudebních her. Následovala licence pro západní svět (Upperdeck Enthertainment) a rychlé a masivní rozšíření, včetně následného zpracování pro herní konzole. K nám se Yu-Gi-Oh! dostává v první polovině roku 2004 (Corfix Distribution) a je jednou z nejsilnějších karetních her.

Princip hry: Úkolem je protivníkovi odebrat životy z 8000 na 0. K tomuto účelu slouží 3 druhy karet - monstra, kouzla a pasti. Na rozdíl od jiných her zde neexistují země, energie, questy apod. Hráči se střídají v tazích, každý tah má 6 fází. První fáze - líznutí. Pohotovostní fáze je pro speciální případy. V první hlavní fázi se připravuje zejména útok, ale i obrana - lze vyvolat monstrum nebo změnit postavení monster, používat kouzla nebo pasti. V bojové fázi lze zaútočit svými monstry na soupeře. V druhé hlavní fázi se připravuje zejména obrana. Závěrečná fáze je jen pro oznámení ukončení tahu.

Pokémon

Karetní hra staví na úspěchu fenoménu Pokémonů, podle stejnojmenného japonského seriálu. Svět Pokémonů je vytvořený k pobavení především dětí 8-12 let. Nabízí zábavu i s naučnými prvky. Karetní hra rozvíjí strategické a taktické myšlení, poskytuje možnost jednoduché zábavy dětem, ale i strategickou náročnost profesionálního hraní pro dospělé. Ve hře se hrají ligy i Mistrovství ČR.

Princip hry: Hlavními postavami seriálu jsou trenéři, kteří v přátelských, ale těžkých soubojích zlepšovali schopnosti svoje a svých Pokémonů. Na tomto principu vznikla karetní hra Pokémon. Ocitnete se v kůži jednoho z trenérů, vyberete si své oblíbené Pokémony a začnete hrát. Výběr Pokémonů je skutečně velký, vydaných karet tisíce. S vybranými Pokémony volíte strategii pro poražení soupeře. Balíček je složen ze tří druhů karet (celkem 60). Pokémoni (9 typů, stovky zástupců), které vykládáte a pomocí nichž se bráníte a útočíte. Mají různé Síly a schopnosti, které pomáhají k vítězství. Pro odlišení vzácnosti karet v Pokémonu se užívá systém znaků. Pokémon k útoku potřebuje Energie = druhá skupina karet. Energie se přikládají ke každému Pokémonu zvlášť a každý typ má také stejný typ Energií. Existují i speciální Energie s různorodými podpůrnými schopnostmi. Poslední druh jsou karty Trenérské. Ty pomáhají při hraní, nebo účinkují na protihráče, v závislosti na taktice. Každý si lízne 7 karet, vyloží své Pokémony a 6 karet odměn, pak se hráči střídají po kolech. Na začátku si každý vezme kartu, přiloží energii a hraje trenéry. Jako poslední zaútočí na bránícího se Pokémona a tím jeho kolo končí. Každý Pokémon má určitý počet životů a když klesnou na nulu, je odložen na hromádku odložených a protivník si lízne kartu z těch 6-ti odměn. Prohrává ten, komu dojdou karty nebo komu nezbývá žádný Pokémon ve hře. Vyhrát se dá i tak, že již nemáte žádnou z odměn. Toto je jen zjednodušený model, hra je ve skutečnosti daleko propracovanější.