Přejít na menu Přejít na obsah

Aktuálně


Podmínky pro autory pořadů

Podmínky obecné

Přihláška

Autoři pořadů získávají určité výhody, musejí ovšem přistoupit na některé podmínky, dané organizací a rozsahem akce. Bez on-line přihlášek účastníků i pořadů bychom neměli šanci zvládnout přípravu akce na obvyklé vysoké úrovni. V zájmu snadnější přípravy a méně chyb prosíme o pochopení, že skutečně každý pořad a účast v programu musejí být VČAS přihlášeny přes on-line přihlášku. Případně alespoň zasláním vedoucímu programové linie s potřebnými informacemi.

Každý přednášející a autor pořadu s výjimkou hostů se musí přihlásit zároveň k účasti jako běžný účastník, PŘED přihlašováním pořadu. Prosíme o přihlašování s co největším předstihem. Uzávěrka přihlášky pořadů je 28. 12. Pořadům přihlášeným po uzávěrce pro pořady jednotlivců je snížena odměna o 20%, po 19.1. o 50%.

Autor pořadu vyplní všechny rubriky přihlášky a je zodpovědný za správnost a pravdivost údajů v nich obsažených. Včetně údajů o svém příjezdu a odjezdu (den, měsíc a hodina, ne rok!), kvůli správnému zařazení pořadu do programu.Většina rubrik jednoduché přihlášky je povinných, pomohou při sestavování programu, přípravě techniky, pro informování účastníků atd.

Podáním přihlášky pořadu autor pořadu přistupuje na technické i ostatní podmínky pořadatele a je jimi vázán. Zařazení pořadu do programu příslušné linie potvrzuje vedoucí linie očíslováním pořadu = uvedením v seznamu Přihlášených pořadů. I po zařazení pořadu do programu má vedoucí linie právo pořad dodatečně odmítnout, odmítnutí je vždy povinen autorovi oznámit. Autor pořadu je povinen si sám zkontrolovat zařazení pořadu do programu (seznamu) a zařazení pořadu do programu na konkrétní místo a čas a za upozornění pořadatele v případě nesrovnalostí. Pořadatelé nejsou schopni v tom množství oznamovat konkrétní zařazení do času a místa programu. V případě nejasností, připomínek prosíme komunikujte VČAS = IHNED na svého pořadatele linie, uvedeného v přehledu v Amberu.

Poutavá anotace pomůže propagaci pořadu předem (na stránkách akce i jiných webech) i na místě (v informační brožuře a na nástěnkách). Na každém FF bude řada nováčků, kterým pouhý název přednášky nebo jméno přednášejícího mnoho neřekne. Chcete-li později aktualizovat nebo opravit anotaci, je to snadné přímo v systému. Nejzazší uzávěrka aktualizací pořadů je 19. 10., ale nespoléhejte na to, někteří vedoucí linií zamykají pořady dříve a další úpravy pak jsou problematické.

Podotýkáme, že zařazení pořadu do konkrétního prostoru a času nemusí být okamžité, sestavení vyváženého programu je nesmírně obtížné a zabere čas, navíc je třeba sestavit nejdříve kostru a poté ji teprve doplnit dalšími pořady. Průběžně budeme zařazovat a měnit zařazení pořadů. Po uvedení finálního programu cca 14 dní před festivalem se bude měnit už jen výjimečně, na což si pořadatelé vyhrazují právo.

Uzávěrka časového programu pro vedoucí programových linií je 3. 1.

Vysvětlující zkratky

Autor pořadu je zodpovědný za správné zaškrtání vysvětlujících zkratek, požadavků na techniku, ... Jako hlavní typ pořadu vyplňuje převažující formu pořadu. Jako vedlejší typ pořadu vyplňuje případné další použité formy pořadu. Například hlavní typ P = přednáška a vedlejší B = beseda na konci přednášky. Pokud je typ pořadu pouze jeden, vyplňuje se pouze jednou do hlavního typu pořadu, nevyplňuje se tedy stejný typ pořadu do hlavního a vedlejšího typu pořadu. V hlavním typu pořadu H = hudba, ovšem pouze aktivní - diskotéka, karaoke, koncert. Pro jiné pořady s hudbou se H smí použít pouze jako vedlejší typ pořadu, tedy například P+H = přednáška s ukázkami hudby nebo přednáška o hudbě, F+H = muzikál, záznam koncertu apod., D+H = dokument o hudbě, skladateli apod.

Jazyk

Autor pořadu je zodpovědný za správné zaškrtání jazykových verzí pořadu. Přednastaveno je M = mateřský český a slovenský jazyk, Z = žádný překlad. T = titulky se používá jen v případě, že autor pořadu připravil pro film nebo epizodu titulky vlastním překladem a budou použity poprvé právě na tom jediném festivalu (ne jinde, ne na internetu, ne na dalších našich festivalech). V opačném případě je správnou zkratkou S = subtitles.

Přednášky předpokládáme v rodném jazyce. Případné přednášení v angličtině pro zahraniční účastníky připravujeme (více informací později) a budeme honorovat dvojnásobně. Hlavní pořady hostů v cizích jazycích (kromě slovenštiny) budou tlumočeny do češtiny. Vedlejší pořady zahraničních hostů v angličtině zůstávají někdy netlumočené.

Storno přihlášky

Zrušení přihlášky pořadu je možné přímo v systému AMBER, stačí se do systému přihlásit a příslušný pořad označit jako smazaný. Systém pošle e-mail vedoucímu linie, nicméně je potřeba se mu zároveň omluvit a vysvětlit vlastním e-mailem. Do uzávěrky 19. 1. neúčtujeme žádný storno poplatek. Po uzávěrce 19. 1. účtujeme storno poplatek ve výši až 100,- Kč. Za pozdější odhlášení nebo neuskutečnění pořadu účtujeme storno poplatek až 300,- Kč. Jakákoliv změna programu vede ke komplikacím - přepracování programu, zklamání účastníků, problémy pořadatelů s vyznačením a omluvením změny, proto jsme nuceni zavést toto preventivní opatření. Zaplacení storno poplatků je podmínkou pro účast na všech festivalech a dalších akcích SFK Avalon.

Časový harmonogram

Začátek pořadu je stanoven na čas X.05, konec na X.50 nebo X+1.45 (v případě dvouhodinového pořadu), aby byl čas na přesun účastníků, přípravu dalšího pořadu. Přednášející se dostaví 10 min před zahájením pořadu k označenému pořadateli zodpovědnému za místnost pořadu (je-li určen a znám - např. vedoucí prog. linie, případně je-li na dveřích místnosti uveden). Přednášející je povinen nepřekročit maximální délku pořadu 45 min. respektive 1 hod. 40 min. Právem pořadatele linie nebo hlavních pořadatelů je ukončit přetahovaný program okamžitě a snížit mu odměnu. Přetažení jedním autorem nedává právo na přetažení následujícím autorem pořadu.

Dvouhodinové pořady jsou vyhrazeny pouze pro pořady zkušených a známých přednášejících a pro jejich přednášky s použitím multimediálního obsahu - tedy například průřez seriálem, top scény, porovnání filmů, hudební přednášky s obrazem. Je lepší a pro přednášejícího i výhodnější (dvojí odměna), pokud téma rozdělí na dvě přednášky. Ovšem nikoliv XY 1 a XY 2, ale tak, aby každá část byla samostatná, jinak pojmenovaná a dívala se na téma z jiného úhlu pohledu. Například ne Zbraně v LOTR 1 a Zbraně v LOTR 2, ale Zbraně hodných v LOTR a Zbraně zlých v LOTR.

Mikrofon

Použití mikrofonu je POVINNÉ, je-li jím místnost vybavena. Nelze přijmout argumenty typu: nerad používám, stejně je mě slyšet, ..., ani souhlas publika. Stále častěji dostáváme stížnosti na špatnou slyšitelnost, na přeslechnutí v okamžiku nějakého vyrušení apod. Ani hlasití přednášející nevydrží hodinu udržet hlasitost. Nepoužití mikrofonu = snížení kvality pořadu = snížení odměny za pořad.

Podmínky technické

Technici jsou zodpovědní za to, že bude v místnostech k dispozici příslušná standardní technika, případně i speciální, pokud autor pořadu vznesl VČAS rozumný požadavek v přihlášce pořadu. Řeší i nenadálé problémy. Technici mají na každém festivalu svoje technické a tiskové centrum. V tomto centru poskytují technické služby, služby pro autory pořadů a pořadatele linií, fotografy i účastníky. Tisk propagace a podkladů pro pořady (rozumné množství zdarma), skenování ... V tomto centru je několik počítačů připojených na internet a tedy zde lze dokončovat přednášky, zjišťovat informace, v žádném případě nelze použít pro běžné brouzdání nebo hraní. Zároveň všechny fotografy prosíme, aby nám sem chodili odkládat fotky pro pozdější zpracování do galerie nebo na DVD do materiálů pro 20. Festival fantazie 2015.

Help Desk

U každého přednáškového stolu je uvedeno telefonní číslo na HELP DESK, na kterém lze zastihnout technika ve službě. Primárním kontaktem pro autory pořadů jsou ale pořadatelé zodpovědní za příslušnou místnost (označení pořadatelé linie nebo jiní pořadatelé, pokud jsou určeni). Seznam, fotografie a zodpovědnosti hlavních pořadatelů jsou uvedeny na webu festivalu v sekci Pořadatelé a rovněž budou i s fotografiemi uvedeny na informační tabuli festivalu a v jednotlivých místnostech. Vedoucí programových linií a jejich zástupci nosí visačky s fotografií.

Při rozsahu akce nelze zajistit každému jeho oblíbený přehrávač videa či prohlížeč obrázků, i s ohledem na nutnou legalitu software. Naše technické vybavení je sice na vysoké úrovni, ovšem vše je třeba řešit předem. Máme sice možnosti i na místě (skener, tiskárna, kopírka, vypalovačka, připojení na internet, ... v technickém a tiskovém centru techniků), ovšem jsou přístupné autorům pořadů pouze v odůvodněném případě. Technický tým zajišťuje co nejbohatší SW vybavení. Vlastní notebooky přednášejících jsou zakázané (časté problémy s obrazem mezi ntb a projektorem, zejména s videem, ulámání konektorů, rozhození nastavení, zpoždění), takže jejich použití je možné pouze výjimečně, v odůvodněných a PŘEDEM domluvených případech (uveďte do přihlášky do poznámky důvody a počkejte na potvrzení).

Autor pořadu je zodpovědný za správné uvedení technických podmínek a komunikaci požadavků směrem k pořadateli. Případná pozdější změna požadavků nad rámec pořadatelem zaručených podmínek musí být komunikována nejpozději týden před festivalem a šéftechnikem odsouhlasena. Nepřizpůsobení se domluveným technickým podmínkám pořadatele ze strany přednášejícího může vést ke zrušení pořadu a ke storno poplatku.

Podklady pořadů musí být ve standardních formátech, se všemi nutnými doplňky. Datové podklady pouze na originálních DVD, USB flash pamětích, USB HDD discích nebo nepřepisovatelných CD nebo DVD ve formátu programů z balíku MS Office, Office.org nebo v samospustitelném formátu. Pořadatelé nepřijímají podklady pro pořady v jiné formě, např. VHS kazety. U výjimečných podkladů můžeme pomoci při digitalizaci, ovšem opět pouze dostatečně předem (tím je myšleno zaslat kazetu 3 měsíce předem). Datové nosiče musejí být zkontrolované, že neobsahují viry, pro jistotu musejí obsahovat i připojené fonty, potřebné kodeky videa a podobné náležitosti. Pořadatel nebude instalovat SW přednášejícího, pokud to nebude předem schváleno jako nezbytně nutné a pokud legální SW nebude poskytnut pořadateli minimálně den předem. Pořadatel nezodpovídá za problémy vzniklé nekompatibilitou speciálního SW neb HW přednášejícího.

Vybavení programových místností

Všechny programové místnosti budou vybaveny:

  • zvuková aparatura (odpovídající velikosti sálu i programu), mikrofon
  • HP dc7700 sff, Intel Core2Duo, 2GB RAM, HDD 80GB, DVD ROM, nVidia GT610 1GB DDR3 nebo HP dc7100, Intel P4 HT 2,8 GHz, 2GB RAM, HDD 80GB, DVD ROM, nVidia GT520 1GB DDR3
  • 15" až 22" LCD monitor
  • SW vybavení (MS Windows XP Pro, Winamp, VLC, KMPlayer, Media Player classic, K-Lite Mega codec pack + real a quicktime alternative, OpenOffice poslední verze, Microsoft PowerPoint Viewer 2007, Excel Viewer 1.0, Word Viewer 1, Adobe Reader, XnView, Firefox, Total Comander, Avast Home)
  • digitální projektor a projekční plátno

Dále je možné pro konkrétní program požádat v přihlášce pořadu o flipchart na psaní, zpětný projektor na fólie, video nebo připojení k internetu. Nezajišťujeme připojení k internetu v programových místnostech. Dobře odůvodněné výjimky budeme řešit speciálně.


Dále je možné pro konkrétní program požádat v přihlášce pořadu o flipchart na psaní, zpětný projektor na fólie, video nebo připojení k internetu. Nezajišťujeme připojení k internetu v programových místnostech. Dobře odůvodněné výjimky budeme řešit speciálně.

WiFi připojení na internet

Pořadatelé zajišťují pokrytí určitých částí budov (popis míst hledejte v sekci Informační služby) bezdrátovým připojením k internetu. Je zakázáno jej používat ke stahování filmů, hudby nebo hraní her apod. Slouží pouze k zjištění nejdůležitějších informací o festivalu, dopravy zpět, dokončení přednášek a jiných pořadů, vyřízení mailů apod.

Přísný zákaz manipulovat s projektorem!

Projektory jsou pořád poměrně drahé, přímo na festivalu je to ta nejproblematičtější technika. Zakazujeme přednášejícím jakkoliv manipulovat s projektory a ventilátory u nich! Vypínat projektory s doběhnutím větrání na ochlazení mohou jen festivaloví technici a vedoucí nebo zástupci linií. Je přísně zakázáno projektory vypínat bez dochlazení, vypínat ventilátory umístěné u projektorů, vytahovat projektory ze zásuvky, zakrývat je, dávat do jejich blízkosti prášící předměty, ... Vedoucí linií, jejich zástupci a festivaloví technici jsou zodpovědní za to, že pokud projektor není potřeba (i po doběhnutí 40 minutové epizody), je projektor vypnut řádným způsobem s dobíháním větráku, jsou zodpovědní za účinné větrání místnosti a stálé ochlazování projektoru větrákem, ...

Rovněž je zakázáno upravovat nastavení počítače, instalovat SW atd., protože po pár dnech se už nikdo nedohledá původního nastavení a vzniknou větší problémy, než byly na začátku. V případě potřeby je třeba VŽDY volat techniky.

Rady pro přednášející

Pryč je doba, kdy se na přednášky chodilo kvůli informacím bez ohledu na to, jak byly podávány. Dnes jsou posluchači mnohem náročnější a jde víc o show a zajímavé podání, než o suché informace. Připomínáme několik zásadních pravidel pro dobrou přednášku:

  • připravte si prezentaci - přehlednou, stručnou, s jasným tématem
  • použijte širokoúhlý formát (spodní okraj nebývá zezadu vidět)
  • připravte si obrázky, ukázky z filmů (do jednoho/dvou adresáře/ů)
  • přednášku nečtěte, mluvte k bodům v prezentaci
  • přednáška se musí vejít do 50 min, vyberte jen to nejzajímavější
  • mluvte k publiku, používejte mikrofon, nebuďte monotónní

Podrobnější rady najdete v sekci Jak přednášet? Přečtěte si je a řiďte se jimi, účastníci nestojí o nekvalitní, čtené, dlouhé, nudné přednášky bez obrázků, s opakováním začátečnických chyb.

Odměny a honoráře

Hosté festivalu nebo jednotlivých programových linií jsou vyjmenování v sekci Hosté, mají určité výhody:

  • hosté festivalu - proplacení dopravy, zdarma ubytování a vstup na více dní, honorář, případně další výhody
  • hosté programové linie - proplacení dopravy, jednodenní vstup, poukázka na občerstvení, případně další výhody
     

Autoři pořadů a vedoucí programových linií mají rovněž určité výhody:

  • autor pořadu: honorář, případně další výhody
  • vedoucí programové linie: volné jednodenní vstupenky za každý den programu (počet dle velikosti linie a dalších parametrů), volné vstupenky za propagaci, honorář za přípravu, propagaci a realizaci programu podle různých kritérií, honorář za vlastní pořady, přednost při kolizi ubytování, případně další výhody

Fanouškovské honoráře

Výška honoráře samozřejmě odpovídá nekomerčnímu charakteru akce, množství pořadů a nízké ceně vstupenek, není v podstatě honorářem, spíš příspěvkem na pokrytí části nákladů na účast. Po zkušenostech z minulých let je honorář určen na základě tří parametrů:

  • novost pořadu (nový 60 Kč, aktualizovaný 45 Kč, opakovaný 30 Kč)
  • kvalita pořadu (hodnotí vedoucí linie, 0-100 Kč)
  • účast na pořadu (počítají vedoucí linie, 1,0-1,5 Kč za účastníka)

Odměna za novost pořadu je základem - za úplně nový pořad v rámci FF série je nejvyšší odměna. Za první opakování nebo za aktualizovaný pořad v rámci FF série je střední odměna (podmínkou je aktualizace obsahu přednášky i anotace), za opakovaný pořad v rámci FF série je základní odměna. Pro kvalitu pořadu mají vedoucí linie v Amberu určité finanční rozmezí. Účastníci na pořadu jsou počítáni v rozmezí 10 minut po začátku a 10 minut před koncem, aby se vyloučil vliv pozdních příchodů a dřívějších odchodů. Počet je vedoucím linie zapsán do Amberu, který spočítá celkovou odměnu za pořad. Honorář se vyplácí nezávisle na délce pořadu a počtu účinkujících. V případě speciálních a skupinových pořadů (např. divadlo, hromadná beseda), je honorář řešen vedoucím programové linie a ředitelem festivalu.

Pořadům přihlášeným po uzávěrce pro pořady jednotlivců je snížena odměna o 20%, po uzávěrce plateb o 50%. Pozdní přihlašování nám způsobuje výrazné komplikace při sestavení a dokončení programu, účastníkům nedovoluje se včas orientovat podle hotového programu. Omluvit lze odůvodněné výjimky, ale odměna už nelze změnit, snížení je automaticky počítáno Amberem a nelze do něj zasahovat.

Honorář se vyplácí za: přednášky, besedy, autorské čtení, řízené panelové diskuse, přednášky s ukázkami projekcí/hudby, workshopy, křest knihy spojený s besedou se spisovatelem (překladatelem) a nakladatelem, vyhlášení výsledků soutěží spojené s řízenou besedou s přispěvateli, za projekce filmů s titulky vyrobenými pro účel PGF, které nebyly do té doby nikde jinde prezentované, za natočení a premiérové uvedení fanfilmu (alespoň 10 min) s besedou a další autorské formy programu. Honoráře za večerní pořady ve velkém sále se pohybují kolem 500 Kč.

Honorář se nevyplácí za: uvedení videoprojekce, filmu, epizody, fanfilmu, za prostou propagaci jiné akce, za představení nakladatelství nebo jiného komerčního subjektu, za prostý křest knihy nebo prosté vyhlášení výsledků soutěže, prostě za všechny pořady, které neznamenaly aktivní autorský podíl nebo jsou propagačního/komerčního charakteru.

Honoráře pro hosty a pro speciální sekce programu mohou být odlišné.

Výplata honorářů

Honorář/sleva se vyplácí na recepci festivalu po uskutečnění pořadu a po jeho ohodnocení vedoucím linie. Autor pořadu na recepci požádá o výplatu honoráře a je povinen předložit průkaz totožnosti, aby odměna za pořad nebyla vyplacena někomu jinému. Pořadatelé festivalu nezodpovídají za to, zda vedoucí programových linií ohodnotili všechny pořady autora. Autor je zodpovědný za kontrolu, že mu byla vyplacena odměna za všechny jeho pořady, případně za domluvu s vedoucím programové linie. Seznam ohodnocených a odměňovaných pořadů najde na výdajovém pokladním dokladu, který dostává k podpisu při výplatě honoráře. Honoráře/slevy nevyzvednuté do oficiálního ukončení propadají ve prospěch SFK Avalon o.s.

Soutěžní pořady na festivalu

Za soutěž dostane její autor honorář jako za přednášku. Dále dostane pro první tři vítěze knížky/DVD/figurky nebo jiné věcné dary, přijde-li si ve vhodné době včas za hlavním organizátorem či pověřenou osobou (upřesníme později). Chceme motivovat pořadatele linií k tomu, aby každý celý den (tedy ne první a poslední den festivalu) proběhla v každé linii nějaká kvalitní soutěž, protože to je zpestření programu. Místo knih a jiných věcných darů neumíme dát peníze, protože je nekupujeme, ale dostáváme od partnerů.

Pořadatelé poskytují ceny pouze do jedné soutěže za celý den programu linie (řídí pořadatel linie). Příspěvky se nekumulují, tedy nelze udělat jednu soutěž v třídenní linii a chtít trojnásobek cen na tuto jednu soutěž. Přispíváme cenami pouze na soutěže v délce jedné hodiny - malé soutěže už rovnou s vyhlášením výsledků, větší soutěže vyhlásíme v rámci pořadu Dolejte řediteli ten samý den nebo v rámci vhodného pořadu v příslušné linii. Dvouhodinová soutěž je málo zajímavá, málokdo půjde soutěžit na dvě hodiny. Ve speciálních případech - např. hlavní soutěž linie apod. lze jak délku, tak složení a výši cen řešit jinak, domluvou s hlavním organizátorem.

Povinnosti autorů pořadů

Honoráře a další výhody jsou samozřejmě podmíněny. Podmínky pro získání výhod a vyplacení honorářů/slev:

  • řádné a včasné přihlášení sebe on-line přihláškou účastníka
  • řádné a včasné přihlášení pořadu on-line přihláškou pořadu
  • včasný příchod, dodržení času, dodržení požadovaných technických podmínek, povinné použití mikrofonu (pokud je v sále)
  • nesnížení kvality pořadu nevhodným chováním apod.
  • u účastníků soutěží účast na pořadu s vyhlašováním výsledků soutěže

Povinnosti pořadatelů programových linií jsou zachyceny na organizačním webu, na který je přístup pouze se znalostí přístupového hesla. Pokud chcete do programu některého festivalu přidat nějakou svoji programovou linii, kontaktujte hlavního organizátora festivalu a domluvte se s ním.

Děkujeme za dodržování pravidel a za ochotu si připravit program pro ostatní fanoušky.